ELEKTRA.25 Suposa un retorn a la Tragèdia Grega per a Talaia. Els seus anteriors muntatges – Elektra, Medea i Ariadna– han marcat el llenguatge teatral de Talaia. La companyia porta 25 anys adaptant grans textos del teatre clàssic universal sense perdre el seu reconegut llenguatge contemporani que va començar fa quasi quatre dècades. Per això en “Elektra.25 volem commemorar aquesta xifra, que coincideix amb els 25 segles del naixement d’un dels tres pares de la Tragèdia Grega –Eurípides-.
En aquest muntatge hem traçat un pont entre la Electra dels grans poetes grecs i els qui la van adaptar al segle XX: Hoffmansthal i Sartre.
És aquest aspecte de la «universalitat» en el temps el que més volem recalcar en la nostra visió de la Tragèdia.
«Elektra» posseeix una forta càrrega emotiva pel fet que la seua «leit motiv» essencial ha perdurat a través dels temps: «la venjança», que ha sigut i continua sent l’origen de molts conflictes al llarg de la història de la Humanitat.
L’objectiu en abordar aquest mite és generar en el públic un interrogant entorn de la “venjança” i al temps transmetre a l’espectador emocions alienes a les quotidianes; no es tracta de contar la història d’«Elektra» ni que l’espectador s’identifique amb algun personatge, sinó de provocar en l’espectador la catarsi que promoga sensacions que no pot experimentar en cap altre lloc o esdeveniment de la vida quotidiana
El cor és qui marca, durant la pràctica totalitat de l’obra, el ritme i el to emocional. Els càntics ètnics i les coreografies adquireixen una potència per damunt dels propis personatges. La interpretació coral és sant i senya molt recognoscible en el llenguatge de Talaia.